čtvrtek 1. srpna 2024

Divoká Afrika

 Divoká Afrika je první díl nové romantické série od české autorky M.K. Hardy, která má na svědomí romancí Haka za lilii, Tanec za odpuštění, Knihomolka a další. Je pro ni typický čtivý styl vyprávění a výběr zajímavého prostředí. Autorka píše jeden příběh za druhým a nenechala se odradit ani těžkými začátky.  Kromě psaní se věnuje své rodině - je matkou dvou dětí.

Můj další zlozvyk se projevil velice brzy. Jsem neskutečně zvědavá. Asi jako každý reportér nebo novinář je i většina kameramanů šťouravá a chce natočit naprosto všechno

31 letá kameramanka Michelle Connerová čeká na svoji příležitost, aby zazářila. Natáčí dokumenty pro Warner Bross a nyní je poslaná do Afriky, aby zajistila záběry divokých zvířat. Vybraná byla proto, že se zná s vlastníkem jedné z největších rezervací v Keni. Aby se udržela práci musí přesvědčit pohledného Ethana Dornera, aby s ní spolupracoval, pozval ji k sobě domů a umožnil ji natáčet. Hrdinka Ethana 15 let neviděla, tedy od té doby, co dodělali školu. Ale je odhodlaná a pozvání opravdu dostane. Michelle tedy poprvé letí do Afriky a snaží se udělat dobrý dojem a zajistit krásné záběry.

Hlavní hrdinka je opravdu živel. Hodně horlivá, nedočkavá a neuvěřitelně zapálená do svojí práce - točení opravdu miluje. Navíc je neuvěřitelně zvědavá a narušuje soukromí ostatních lidí. Užívá si nezapomenutelné chvíle v divočině obklopená zvířaty a narážky od dvou mužů. 

"Tma mi nevadí, když vím. že jsem v bezpečí. Jenže jestli mám natočit lov, neumím si představit, že při tom budu venku, a ještě ve tmě," přiznala jsem upřímně a doufala, že si o mně nezačne myslet: Bože, holka, ty se bojíš i svého vlastního stínu.

Divoká Afrika je autorčina první napsaná kniha, kterou si uložila do šuplíku a několikrát ji přepsala. Dílo je smyšlené a upravené, tak aby autorce vše zapadlo do děje. Psala o světě bez hranic a omezení, kde se tolik neřeší byrokracie. Příběh byl utnutý v zajímavé části děje, ale snad brzy vyjde u nakladatelství Cosmopolis pokračování nesoucí název Návrat z divoké Afriky.

Prostředí vybrané skvěle, ale co se týká postav mám určité výhrady. Nechovají se patřičně k jejich věku a moc jsem nechápala nejapné vtípky a podivný humor, který přes urážky přecházel k flirtování. Není se čemu divit, že často docházelo k nedorozumění a objevila se i žárlivost. Takový prapodivný milostný trojúhelník. 

 "Sice bych si s tebou nic začít nemohl, ale to neznamená, že se rád nepodívám. Znáš to, chuť k jídlu si udělej, kde chceš, ale na večeři vždycky doma."

 Je to vypravování o přírodě, cestování, zvířatech a flirtu. Příběh se rozbíhal pozvolně, začátek byl pomalý, ale pohodový. V úvodu jsme probrali hrdinčinu práci, prozkoumávali ubytování (tedy veliké sídlo obehnané vysokým plotem). Přidaly se výlety za zvířaty spolu s adrenalinovým úprkem před nosorožcem. V ději hraje svoji roli ochrana přírody i pytláctví. Naštěstí ke konci jsme se zčistajasna dočkali několika zvratů a překvapení. Konečně nějaké drama na obzoru.

Divoká Afrika je čtivá kniha o exotickém dobrodružství i nečekaném nebezpečí. Zaujala mě už samotná povedená obálka, ale hlavní postavy se chovaly jako puberťáci a některé momenty byly těžko uvěřitelné. Na knize jsem si užila hlavně popisy divoké přírody a setkání se zvířaty, a to především krmení žiraf z těsné blízkosti. Prostředí příběhu bylo rozhodně tím nejzajímavějším. 

Velice děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku!

4 komentáře:

  1. Nezní to vůbec špatně. Možná by se mi knížka mohla líbit. Děkuji za tip. 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. knihu mám doma i s podpisem autorky, ale čekám na druhý díl :) pak se pustím do čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám v plánu pustit se do pokračování a zjistit, jak to celé dobrodružství vlastně dopadne. :)

      Vymazat