pátek 2. srpna 2024

Vila v Itálii

 Vila v Itálii aneb Čerstvý mořský vánek, půvabná zákoutí a jiskřivé pohledy je jedenáctým dílem Romantických útěků od oblíbené americké autorky Julie Caplinové, která si potrpí na dobré jídlo, vychutnávající si nejraději při poznávání cizích zemí. Při své práci procestovala již celou řadu míst a právě tyhle toulky se staly inspirací pro sepsání této milé série. Služební cesty ji umožnily potloukat se po Evropě a ochutnat nejrůznější gastronomické pochoutky a tyto vjemy použila do svých děl.

Jedná se o volné pokračování, takže se dá číst i samostatně, ale já doporučuji si přečíst i předchozí romantické příběhy ze série, jsou totiž všechny plné lásky, dobrého jídla a cestování, tedy té nejlepší kombinace.

 "Čas léčí - stejně jako slunce, dobré jídlo a rodina. Postaráme se o tebe a tvé srdce se uzdraví."

Lia Bathurstová se ve třiceti letech dozví, že její biologický otec je slavný italský herec. Zbrkle se ho vydá hledat, ale k Ernestovi se nemůže dostat. Ani když stojí před jeho domem, nikdo ji nechce pustit dovnitř. Manažer je nedůvěřivý a požaduje důkazy o otcovství, jinak se nehodlá na ničem domluvit. Impulzivní nápad ji alespoň přinese prosluněné prostředí, ve kterém může spřádat plány na setkání a zároveň sbírat nápady na velkou a důležitou zakázku. Hodně ji ranilo, že ji matka neřekla pravdu hned. Už dřív měla pocit, že nezapadá a hledala své místo v životě. Konečně chce někam patřit.

Příběh vás přenese na dovolenou - na mě osobně během pár stran dýchla italská atmosféra. Skvělá letní oddechovka, ve které nechybí romantika. Dostane se do letního sídla obklopeného zdí - vily Minosa u pobřeží Amalfi, kde pálí horké středomořské slunce, voní italské jídlo a vlní se moře.

V hrudi pocítila známé bodnutí bolesti. A táta nebyl její táta. Oni byli rodina, ale ona už k nim nepatřila. Všechno se změnilo a ona už nebyla jednou z nich, navzdory tomu, co jí Stacey řekla.

Raph Knigt je ten rozumný, pracovitý, spolehlivý, podezřívavý cynik zatímco jeho mladší bratr Leo je jeho pravý opak. Je lehkomyslný, okouzlující a bezstarostný snílek, který si užívá. Jako synové slavného bohatého herce se musí mít na pozoru, ne všem lidem se dá věřit. Raph ochraňuje svoji rodinu a Liu považuje za prolhanou zlatokopku. Hodlá si ji pořádně prověřit, aby nemohla jeho nevlastního otce vydírat. Od začátku se vzájemně popichují a oba jsou umínění, proto mají velký problém s hledáním vzájemného porozumění. 

Dílo má více než 330 stran a jako vždy je velice čtivé. Další skvělý díl i Vila v Itálii se mi trefila do vkusu. Možná je to tím, že k Itálii mám blízko a mnohokrát jsem ji navštívila. A proto mi tohle prostředí bylo blízké. 

Dostala se mu pod kůži, už když se poprvé setkali v jeho londýnské kanceláři, a od té doby nedokázal přijít na to, proč její přítomnost vyvolává v jeho nitru podivné hluboké vibrace, což ho rozčilovalo ještě víc. Jako trn zabodnutý do kůže, kterého se nemůže zbavit.

Vila v Itálii nabízí krásné prostředí jako stvořené pro koupání, ale i ochutnávání místních dobrůtek a laskominek, typických pro tuto krajinu. Já vyloženě dostala chuť na výbornou italskou zmrzlinu. V knize nechybí ani části věnované vaření a společně si připravíme třeba domácí těstoviny. A svůj prostor dostává i umělecká část. Lia je textilní výtvarnice hledající múzu i nové nápady.

Já osobně jsem si tuhle milou romantickou sérii hodně oblíbila. Jedná se o takové jednoduché a přitom čtivé vypravování, u které se krásně odreaguju. Navíc jsou díla plná dobrého jídla a nechybí ani cestovatelské části, při kterých navštívíme zajímavé lokality z vybraného prostředí, které se neustále mění. Tentokrát blíže poznáváme uměleckou tvorbu, lokální potraviny i semknutou rodinu.

Hodnocení: 4,1/5

Velice děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku!

6 komentářů:

  1. Četla jsem a jako oddychovka to nebylo špatné

    OdpovědětVymazat
  2. tuhle jsem od autorky ještě nečetla :)

    OdpovědětVymazat
  3. Už 11? Zatím jsem se prooddechovala do Brooklynu, tak to mám ještě dlouho cestu do Itálie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle série se naštěstí už opravdu pořádně rozrostla. Naštěstí lze díly číst i na přeskáčku, nenavazují na sebe. A každý si může vybrat oblast, která ho zajímá. :)

      Vymazat