čtvrtek 14. března 2024

Manga příběhy bratří Grimmů

 Manga příběhy bratří Grimmů je souborem vybraných pohádek od známých německých bratrů, které japonská autorka  Kei Ishiyama převyprávěla.

Kniha má přes 350 stran a zobrazuje čtenáři oblíbené a slavné příběhy, které jsou pojaté zase úplně jinak. Můžeme říct, že jsou to vlastně retellingy známých pohádek ve specifickém podání.

Jeníčku! Jsi tak sladký, že... bych tě nejraději snědla. 

Pleť máš jako marshmallow. 

Vlasy jako cukrovou vatu.

A rty jako koktejlové třešně...

Neodolatelné.

V díle nalezneme například Červenou Karkulku, Kocoura v botách, Sněhurku, Jeníčka a Mařenku, Lociku nebo Žabí princeznu.


Součástí publikace jsou opravdu povedené a především krásné ilustrace, které se opravdu povedly. Autorka navíc přidala i několik skic postav a skici na obálku. A v úplném závěru se dokonce objevují bonusové ilustrace.

Mě hodně bavil Jeníček a Mařenka, v této verzi je Jenda neskutečně narcistický a závislí na svém dokonalém vzhledu. Otce přesvědčí macecha, že je nutné děti odvést do lesa. Tam narazí na samotnou Hildegardu, které Jeníček přijde jako kluk k nakousnutí. Překvapila mě i Locika v mužské verzi a stejně tak poněkud děsivý Kocour v botách. Žabí princezna přináší miloučké vypravování o tvrdém osudu, ale i opravdové lásce. Nechybí ani touha po lidské společnosti. Uvnitř díla se nachází i pohádky, které jsem doposud neznala. Například Dvanáct lovců, Dva bratři či Skřivánek, co zpívá a skáče - ten osobně mě bavil nejvíc, podle mě nejzajímavější pohádka.

Mangy jsou hodně podobné grafickým románům či komiksům, ale mají své zvláštnosti. Především se tradičně čtou zprava doleva a shora dolů, stejně jako japonské písmo. Příběh je obsažen v rámečcích zvaných koma. Chcete-li tedy číst stránku mangy, začínáte komou v pravém horním rohu a končíte komou v levém dolním rohu. Já už jsem jednu mangu četla, takže jsem věděla, do čeho jdu. Ale stejně jsem si nebyla jistá, u některých rámečků, kde začít, naštěstí je to v této knize graficky vyobrazeno. 

 Bez ohledu na to, jak vypadám, vím, kdo jsem.

Jsem princezna, která si zaslouží respekt, jenž jí náleží!


Manga se opírá o vizuální prvky, takže je to pro mě jako pro čtenáře velký nezvyk. Ale ilustrace jsou opravdu krásné. A brzy jsem se "začetla". Publikace vyšla u Zoner Press a pokud máte rádi mangy, můžete mrknout i na dva díly Sběratele hvězd (vypráví o lásce dvou chlapců, kteří si svůj vztah musí obhájit) nebo na Služebníka a pána.

Ukázka:

Ty sis zase prohlížel svůj obraz v řece, že jo?

Přiznávám.



Velice děkuji Zoner Press za poskytnutí recenzního výtisku!

2 komentáře:

  1. Wow, tohle musí být super! :) Já měl pohádky bratří Grimmů jako malý strašně rád, ale přečíst si je v manga podobě... hned bych to koupil.

    OdpovědětVymazat