středa 17. července 2024

Anglická lekce

 Anglická lekce aneb Žhavý bodyguard, prosluněná Francie a léto plné porušených pravidel je jiskřivý ženský román od americké autorky Tashy Boyd. Ta vystudovala psychologii a nyní žije s manželem a dvěma dětmi v Atlantě. Její knihy se řadí mezi úspěšné tituly žebříčků The Wall Street či USA Today. Píše i historické romány a moderní romance, které vydává pod zkráceným jménem Tasha.

Jedná se o volné pokračování, autorka tentokrát vybrala jako hlavní hrdiny Andreu a Evana, které čtenáři znají z předchozího dílu. Podle T. Boyd si zasloužili svůj vlastní příběh. Ze začátku připomínal slow burn romanci, která se postupně pěkně rozhořívá.

Možná mi připadal fyzicky atraktivní, ale jeho potřeba všechny a všechno řídit dokázala moje libido dokonale zchladit. Přinejmenším to tak bývalo. Mělo by to tak být.

Andrea ve 33 letech prožívá existenční krizi a neví, co se životem. Dlouho se schovávala před svou smutnou minulostí. Ale nyní cítí potřebu pohnout se dál. Utřídit si myšlenky, a zjistit, co vlastně ráda dělá. Po 9 letech podá žádost a rozvod. Potřebuje změnu a  v pohádkové vesničce nachází bezpečný dům a práci v umělecké nadaci. Dává výpověď, i když tím ztratí ochranu. Ale už odmítá být slabou dívkou v nesnázích. Nehodlá se nadále schovávat, chce rodinu a začít znovu randit.

Evan Roark si prošel válkou a zanechalo to na něm následky. Je nepřístupný, tichý, rozkazovačný, ale pod maskou lhostejnosti je i pozorný a spolehlivý. Mezi hrdiny dochází k jiskřivému napětí a navzájem si spolu hrají. Škádlení je na denním pořádku, hlavně kvůli Evanově posedlosti kontrolou. Potřebuje mít ve všem jasno a pořádek. Neustále ji hlídá a zasahuje do jejího soukromí. Andrea je z toho popuzená, ráda by se postavila na vlastní nohy. Jemu na ní záleží, chce, aby byla svobodná, ale víc se o ni bojí. A tak se jí plete do života, zasahuje do soukromí a dokonce překračuje hranice.

Otočila jsem se dřív, než jsem ho mohla začít prosit, aby mě objal. Aby mi pomohl zjistit, jestli je mým lékem. Protože chybělo jen málo. 

Tahle letní romance má kolem 330 stran a je plná napětí a vášnivého vztahu. Já si čtení užívala a byla jsem ráda, že si tenhle romantický a chvílemi dojemnými příběh mohu vychutnávat, co nejdéle. Je to podmanivé a žhavé čtení. Součástí díla jsou i sms zprávy. 

Kniha je vyprávěna především z pohledu Andrei, ale čtenáři se mohou těšit i na části od Evana, který určité momenty osvětlí a ukáže jeho pohled na věc. Panovačný, nevrlý a drsný Evan Roark je šéf ochranky  kamaráda Xaviera Pascala. Andrea několik let v anonymitě pracuje jako stevardka na luxusní megajachtě, kam utekla před  násilným manželem a doteď se skrývala.

Kniha přináší i palčivé téma domácího násilí, které má mnoho podob a někdy je opravdu nenápadné. Může se s ním setkat každý, ale důležité je, se nebát a ozvat. Anglická lekce je i o lásce a respektu. O naději a uzdravení. Nalezení bezpečného přístavu.

 "Každopádně, díky setkání s Josie jsem si uvědomila, o co všechno v životě přicházím - kariéru, možnost volby," polkla jsem, "dokonce lásku. Chovala jsem se, jako by můj život prakticky skončil. Jako by mi bylo sedmdesát tři, ne třicet tři."

V díle se okrajově setkáváme s oblíbenými hrdiny Xavierem Pascalem (jeho posádkou) a Josie a zjišťujeme, jak to s jejich příběhem vlastně pokračuje. Když byla Tasha Boyd malá hrozně ráda jezdila s rodinou do jižní Francie (bylo to v době, kdy ještě žila v Anglii). A jelikož si tohle prostředí oblíbila a má s oblastí spojené vzpomínky, chtěla sem zasadit některé ze svých děl. 

Tahle svůdná romance, přináší chemii mezi hrdiny, příjemné prostředí zapadlé vesničky, napětí a strach z psychopatického manžela, snahu začít konečně žít, ale především velikou touhu. Po skvostném prvním díle jsem očekávala, že budu nadšená a opět jsem byla překvapená, jak je dílo čtivé. Líbilo se mi prostředí, děj i postavy. Vžila jsem se do jejich situace a párkrát jsem měla blízko k slzám. Takhle si představuji ideální oddechové letní čtení.

Hodnocení: 4,4 /5

Velice děkuji nakladatelství Grada za poskytnutí recenzního výtisku!

6 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. To je škoda, jedna z nejlepších letních romancí, co jsem četla. :)

      Vymazat
  2. První díl jsem nečetla, ona romantika není styl, který bych moc vyhledávala. Spíš si k ní občas jen tak odskočím...

    OdpovědětVymazat