středa 17. července 2024

Obchůdek s poklady

 Obchůdek s poklady je druhým dílem série Kouzelná Paříž a jedná se o romantický příběh od americké autorky Rebeccy Raisin, která je pravou knihomolkou. Její vášeň přerostla v touhu stát se spisovatelkou a autorčina díla se objevila v literárních časopisech i v řadě povídek. V současné době se soustředí na psaní románů pro ženy a do svých hrdinů se často zamilovává. Vykresluje takové protagonisty, s kterými by se sama chtěla přátelit. Kterým záleží na vztazích a kteří hledají pravou lásku na celý život.

 Seriózní a urputná Anouk má zlomené srdce, věřila a byla oklamaná. Bývalý přítel ji okradl a mstí se jí i nadále. Hrdinka má od té doby velký problém s důvěrou. Je ponořená do práce. Svůj veškerý čas tráví v aukčních síních, antikvariátech a svém vlastním obchodě. Má dar vyhledat ty pravé cennosti, jedná se o věci z Francie s neobvyklým příběhem. Nejde ji tak o peníze, jako spíš o to, najít správného kupce Brání předpisy s historickou a sentimentální hodnotou. Své starožitnost nabízí jen těm spolehlivým a důvěryhodným lidem.

Maman vždycky tvrdila, že mám starou duši, která uvízla v dávných dobách, a nikdy se mi nepodařilo překonat - což je vidět na tom, jak se oblékám, jaké zboží mám v obchodě a jak jsem posedlá minulostí. Možná má pravdu. Možná právě proto je mi tak líto, že zapomínáme na tradice.

Poté, co přišla o úspory se bojí riskovat. Zanevřela na muže. Neumí se uvolnit, moc pracuje a je neuvěřitelně organizovaná. Jednotvárný život Anouk oživí její svobodomyslná a nezodpovědná sestra. Která se k ní nastěhuje. Ztřeštěná Lilou je neřízená střela a koketa. Tedy naprostý opak seriózní Anouk. 

Tahle milá kniha má přes 300 stran a odehrává se v Paříži konkrétně v útulném starožitnictví poblíž Eiffelovy věže. V díle nechybí francouzský šarm a elegance. Řeší se zde rodinné trable. Ať už sesterské hašteření, lhaní otci, či pocit nedoceněnosti u matky, která touží po uznání.

Celé je to takové miloučké. Od knihy jsem dostala přesně to, co jsem očekávala. Tedy dílo, kde nechybí láska, a u kterého si odpočinu. Jedná se o příjemné oddechové čtení s nenásilnou romantickou linkou. Obrovské plus vidím v tom, že  se odehrává na dechberoucím místě (Paříž jsem si já osobně zamilovala). Ovšem podobných příběhů je celá řada. 

Mě osobně více zaujal předchozí díl věnovaný mým oblíbeným knihám. Navíc jsem v textu objevila hned několik krásných citátů a pěkných vět k zamyšlení. Příběh se navíc odehrával v období Vánoc a prostě celý děj mi skvěle sednul a byla jsem nadšená. Starožitnostem se mě již tolik okouzlit nepodařilo. Přesto se těším na další díla autorky.

 Kam pospíchat? Co když ten pán, na kterého narazím jako první, bude nějaký zběsilý sociopat? Mohl by být ženatý, podivín, gambler. Co když bude mít chlupatá záda? Milovat nábytek z Ikey?!

Chystá se další díl této série a to konkrétně Obchůdek s vůněmi. Del chce v tomto romantickém městě najít dokonalou vůni, ale místo toho narazí pozná lásku. Chce si splnit svůj sen a mít vlastní parfumérii. Zúčastní se soutěže pro mladé výrobce, aby se svým cílům přiblížila. Od autorky vyjde i kniha Pojízdné knihkupectví šťastných konců. Aria už nechce muže, chce si užívat život s nejlepší kamarádkou na cestě a poznávat nová místa a číst knihy. Přísahala si, že jedinou lásku, kterou zažije, bude ta románová. Nechce mít znovu zlomené srdce.

Obchůdek s poklady přináší postupnou romantickou linku s detektivními prvky. V ději dochází ke špionáži a vyšetřování loupeže. Hlavní hrdinka spojuje něco dávného s novým domovem. Takže dílo je plné pokladů ze starých časů a nechybí ani kouzlo vzpomínek.

Hodnocení: 3,6/5

Ukázka:

A právě podobné lidi jsem odmítala, protože jejich motivům jsem nemohla věřit. Nezajímali se o kus historie, o dědictví, o které je třeba pečovat, ale zkrátka jen hromadili věci bez ohledu na minulost. Některé předměty překypující sentimentální a historickou hodnotu je třeba bránit a já se ze všech sil snažila ty zásady dodržovat, i když mi to občas způsobovalo ekonomické těžkosti.

Velice děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku!

4 komentáře:

  1. Milá Knihomolko, tohle je kniha, kterou bych chtěla mít sebou na dovolené. Děkuji za tip a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem od této autorky četla knížku Pojízdná čajovna štěstí a docela se mi líbíla. Takže bych po ní jako po oddychovce klidně sáhla.

    OdpovědětVymazat